Köpinfo

Köpvillkor

Allmänna villkor

Dessa allmänna villkor gäller för Polyfoto Borlänge och produkter som säljs genom företagets e-handelsplats www.polyfoto.se. Vid försäljning till konsument tillämpar polyfoto.se de regler och lagar som gäller vid distans- och hemförsäljningsavtal. Läs mer på Konsumentverkets sida www.konsumentverket.se.

Beställning

Beställning av produkter sker via www.polyfoto.se Vid beställning på www.polyfoto.se så innebär det att du som kund har betalningsskyldighet. Avgift för frakt tillkommer. Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självfallet rätt att avboka din order. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager, om maxantal per kund överskridits eller vid tekniska fel. Som kund har du rätt att häva köpeavtalet om www.polyfoto.se inte kan leverera varan inom överenskommet tidsintervall.

Betalning

Betalning sker genom förskottsbetalning via Swish eller med Klarna – välj betalsätt när du checkar ut.

Transport och frakt

Leverans sker inom 2-5 dagar (vardagar) från att beställning bekräftats. I de fall en vara inte finns i lager utan måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara något längre. Information om leveranstid finns angivet vid beställning. Varor som beställs via www.polyfoto.se levereras spårbart med Postnord till beställarens brevlåda eller närmaste utlämningsställe. Skulle någon av de produkter som beställts inte finnas på lager och ha längre leveranstid än övriga produkter kan i vissa fall flera leveranser ske, då utgår endast fraktkostnad för en leverans.

Transportskador

Ta kontakt med oss om godset du har beställt blivit transportskadat. Paketet bör kontrolleras vid leverans/uthämtande och eventuella skador bör noteras på fraktlappen eller kvittensen. Det underlättar både för dig och för oss om du uppmärksammat skadan redan vid leverans. All typ av transportreklamation bör göras senast 5 dagar efter leverans till kunden. Kontrollera godset! Ni uppmanas att vid mottagandet kontrollera godsets skick och antal. Synlig skada eller brist bör omedelbart anmälas till aktuell transportör. Vid eventuella frågor kontakta oss.

Outlösta paket

Hämtas inte ett paket ut från Postnord debiteras fraktkostnaden samt en administrativ avgift på 250 kr. Att inte lösa ut försändelsen är alltså inte ett sätt att utnyttja ångerrätt.

Pris, betalning

Vi redovisar priser inklusive mervärdeskatt och andra skatter. Frakt och portokostnader tillkommer om inte annat överenskommits. Dessa frakt- eller portokostnader specificeras på kvittot som bifogas leveransen.

Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har kunden rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. De returnerade varorna ska vara i väsentligen oförändrat och oskadat skick. Förpackningen bör också vara i oskadat skick. Skulle varan vara i använt eller skadat skick eller att delar saknas, har Polyfoto Borlänge rätt att göra avdrag på återbetalningen. Returnera varan tillsammans med verifikation på inköp. Vid åberopande av Ångerrätt ska kunden följa anvisningarna nedan: Kontakta oss innan produkten returneras. Varan bör vara i oanvänt och oskadat skick. Returnera gärna varan i originalförpackning med det avsedda inneremballaget. Bifoga verifikation på inköpet. Returfrakten bekostas av dig och notera att vi inte löser ut returer som skickas mot postförskott. Tänk på att du själv ansvarar för returförsändelsen. Skicka därför gärna returen som postpaket och behåll ditt inlämningskvitto i händelse av bortkommen eller skadad försändelse. Returen är godkänd först när vi mottagit och kontrollerat varan och funnit den vara i oanvänt och oskadat skick. Återbetalningssätt efter överenskommelse. Återbetalning sker inom fjorton (14) dagar från att du returnerat varan.

Undantag för ångerrätten

Mjukvaror, spel, skivor och hygienartiklar säljs plomberade och måste vara obrutna för att ångerrätten ska gälla. Ångerrätt lämnas inte alls för digital media. I vissa produkter ingår förbrukningsvaror som levereras i plomberad förpackning, till exempel patroner till skrivare. För att ångerrätten ska gälla får dessa plomberingar ej vara brutna.

Garanti och Service

Produkterna levereras med samma garantier som tillverkare eller leverantör erbjuder oss varvid 1 års garanti gäller på de flesta hemelektronikprodukter. När det gäller service och reparationer vänder du dig enklast till oss. I många fall går det även att kontakta leverantörens support.

Reklamation

Det är viktigt att kontrollera paket vid ankomst så att det inte är transportskadat. Om skada upptäcks bör varan reklameras direkt vid uthämtandet. Om fel upptäcks efter att paketet öppnats bör detta anmälas inom fem (5) dagar från mottagandet. Anmälan görs till oss.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella fel avseende uppgifter om pris, produktbeskrivning, bilder etc. påverkad av tekniska eller mänskliga fel. Vi försöker naturligtvis ha så bra och korrekt produkt- och bildinformation som möjligt. Om ni skulle upptäcka något felaktigt i produktbeskrivningarna eller bilderna är vi tacksamma om ni meddelar oss.

Privacy policy

Vi sätter ett högt värde avseende sekretess och kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Vid beställningar så anger du personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I vissa fall t ex när du väljer att teckna abonnemang, betala med kreditkort eller avbetalning anges även personnummer.

Tvist

Vid försäljning till konsument tillämpar vi de regler och lagar som gäller vid distans- och hemförsäljningsavtal. Läs mer på Konsumentverkets sida www.konsumentverket.se. Skulle eventuell tvist förekomma följer vi ARN:S rekommendationer.

Force Majeure

Vi är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar vårt fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.